ID.2 EV accesibil de la Volkswagen rămâne pe drumul cel bun

ID.2 EV accesibil de la Volkswagen rămâne pe drumul cel bun

Volkswagen’s affordable ID.2 EV remains on track

Nu este un secret că Volkswagen se confruntă cu o mare scădere a vânzărilor în Europa și China, forțându-l să închidă fabrici în Germania.

Dar, spre deosebire de alți producători europeni de automobile care s-au concentrat pe producerea de vehicule electrice (EV) de lux, producătorul german continuă să-și reafirme angajamentul de a aduce EV-uri accesibile pe piață, inclusiv în SUA.

Și acest angajament începe cu cel mai accesibil model EV al VW de până acum, ID.2: Volkswagen rămâne dedicat lansării EV-ului până la sfârșitul anului 2025 sau începutul anului 2026, a declarat Kai Grünitz, șeful dezvoltării tehnologice, la Salonul Auto de la Los Angeles.

Anul trecut, producătorul auto a lansat conceptul ID.2all, promițând un EV de bază cu prețuri începând de sub 27.000 de dolari.

Pentru fanii de lungă durată ai VW, EV-ul este promovat ca fiind „spațios ca un Golf” și „accesibil ca un Polo”. De asemenea, se așteaptă să permită o autonomie de până la 279 de mile cu o baterie completă.

Designul și interiorul ID.2 promit o călătorie pe calea amintirilor, inclusiv afișaje pentru șofer direct din epocile VW Beetle și Golf. În plus, un SUV ID.2 este programat să fie lansat în septembrie 2025, în timp ce o versiune GTI este de asemenea în dezvoltare.

Între timp, este clar că Volkswagen vrea să sublinieze că „accesibil” este cuvântul-cheie pentru strategia sa de EV. CEO-ul VW, Larry Blume, a declarat de asemenea că este în plan un EV de sub 22.000 de dolari care va fi lansat după 2025. În total, producătorul auto spune că planifică să lanseze 8 EV-uri noi accesibile până în 2027.

Prețul bateriilor este unul dintre principalele obstacole pentru reducerea costurilor de producție ale EV-urilor și scăderea prețurilor de vânzare. În acest sens, VW dezvoltă propria celulă de baterie unificată în mai multe fabrici europene, precum și o fabrică în Ontario, Canada.

Cu toate acestea, acum că EV-urile fabricate în China, cunoscute ca lideri globali în ceea ce privește accesibilitatea, se confruntă cu tarife de 100% atât în America de Nord, cât și în Europa, doar câțiva producători auto par să fie interesați de vânzarea EV-urilor din ce în ce mai ieftine în SUA.

General Motors a lansat deja Chevy Equinox EV la un preț de 27.500 de dolari, inclusiv credite fiscale federale. Între timp, CEO-ul Tesla, Elon Musk, a stabilit o limită a așteptărilor pentru un model Tesla obișnuit care să se vândă vreodată cu 25.000 de dolari.

Reporter freelancer

Nick Godt a acoperit știri de afaceri globale pe trei continente timp de peste 25 de ani.

Pot vehiculele electrice să meargă off-road? Am supus VW ID.4 la un test pentru a afla.

Un zgomot amenințător mă sperie când ID.4 lovește pământul uscat din deșert, ridicând un nor de praf înainte de un alt woop-dee-doo. Mă pregătesc pentru o zgârietură în față care nu apare și îmi amintesc, în timp ce apăs pe accelerator, că dacă acest EV a supraviețuit durului NORRA Mexican 1000, cu siguranță poate face față oricărui lucru pe care i-l pot arunca.

Sunt la zona de recreere off-road Soggy Dry Lake, la o oră nord de Palm Springs, California, și în mintea mea, lovesc un EV dincolo de capabilitățile sale. Dar nu o fac. Sunt aici pentru că Volkswagen a oferit două ID.4-uri special modificate și un Beetle din 1969 pentru a conduce prin deșert pentru a dovedi că EV-urile sunt capabile de off-road. Toate cele trei vehicule fac față cu ușurință terenului accidentat și kilogramelor de praf care zboară de pe suprafața deșertului în urma lor. Din câte pot observa, vehiculele nu sunt deloc deranjate de condusul meu sau de îngrijorările mele.

Am petrecut o săptămână cu un EV și mi-a schimbat complet părerea despre ele.

După ce am petrecut o săptămână cu o mașină electrică ca vehicul principal, opiniile pe care le-am format despre ele înainte de a petrece atât de mult timp cu una s-au schimbat — și unele destul de dramatic. Am aflat că, deși acum știu că aș putea trăi cu ușurință cu unul, ceea ce înainte nu eram sigur că este cazul, am descoperit, de asemenea, că totuși nu aș vrea, dar dintr-un motiv foarte diferit față de ceea ce mă așteptam.

Grupul comercial spune că stimulentul fiscal pentru EV ajută industria americană să concureze cu China.

Asociația de Transport cu Emisii Zero (ZETA), un grup comercial cu membri precum Tesla, Waymo, Rivian și Uber, își exprimă sprijinul pentru stimulentele fiscale atât pentru producția, cât și pentru vânzarea vehiculelor electrice (EV-uri).

Producătorii interni de EV-uri și componentele lor, cum ar fi bateriile, au primit stimulente fiscale care au generat oportunități de muncă în state precum Ohio, Kentucky, Michigan și Georgia, spune grupul.

Întoarce-te la pagina principală