Raportul recent al analiștilor companiei iSeeCars arată că printre brandurile auto, cel mai ridicat nivel de accidente mortale este asociat cu mașinile electrice ale companiei Tesla. Nu există plângeri legate de mașinile Tesla și de automobilele altor companii — acestea sunt produse moderne și de înaltă fiabilitate. Accidentele sunt, cel mai probabil, cauzate de publicitate cu promisiuni exagerate și de iresponsabilitatea personală a șoferilor.
Elon Musk a raportat în mod regulat că mașinile electrice ale companiei se disting printr-un nivel extrem de ridicat de fiabilitate în comparație cu produsele similare ale altor companii. Probabil că acest lucru influențează comportamentul șoferilor, care cred prea mult în invulnerabilitatea vehiculelor lor. Analizând datele Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Drumurile Publice (NHTSA), analiștii iSeeCars au arătat că mașinile electrice Tesla Model S și Model Y se numără printre cele mai periculoase automobile.
Pe baza datelor despre accidente în perioada 2017-2022 implicând automobile din modelele anilor 2018-2022, mașinile electrice Tesla Model S și Model Y au fost numite cele două automobile cele mai periculoase pe drumuri în ceea ce privește mortalitatea pasagerilor. Cu toate acestea, cele mai multe decese au avut loc în accidente cu implicarea altor mașini, precum Hyundai Venue (13,9 cazuri la un miliard de mile parcurse), Chevrolet Corvette și Mitsubishi Mirage (câte 13,6 cazuri), Porsche 911 și Honda CR-V Hybrid (câte 13,2 cazuri). Mașina electrică Tesla Model Y este doar a șasea în această listă, cu un indice de 10,6 cazuri, iar Model S se află pe locul 21 (5,8 cazuri).
Tesla în general are cea mai mare rată de accidente mortale dintre toate mărcile de automobile, urmată de Kia, Buick, Dodge și Hyundai. Cu o medie de 2,8 decese la 1 miliard de mile parcurse, rezultatul Tesla a fost de 5,6. Kia, care urmează, are o rată de 5,5, Buick — 4,8, Dodge — 4,4 și Hyundai — 3,9. Ca și în cazul clasamentului modelelor, este foarte posibil ca ratele ridicate de accidente mortale să reflecte comportamentul șoferului într-o măsură mai mare decât designul automobilului. În general, Tesla Model Y s-a dovedit a fi de 3,7 ori mai periculoasă decât un automobil mediu pe drum, iar Model S — de 2 ori.
În mod separat, analiștii subliniază că nu au nicio plângere la adresa automobilelor. Se creează impresia că șoferii manifestă neglijență, bazându-se excesiv pe elementele de pilot automat și sistemele de asistență la conducere. Publicitatea agresivă a Tesla a fost subiect de litigii, iar promisiunile sale exagerate pot conduce indirect la accidente mortale, în ciuda tuturor celorlalte merite ale acestor mașini.