Tesla postează exagerări ale capacității de conducere autonomă, spun autoritățile de reglementare a siguranței

11 noiembrie 2024 7:10AM

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) își exprimă îngrijorarea cu privire la modul în care Tesla utilizează rețelele sociale pentru a face promisiuni exagerate despre software-ul de conducere autonomă completă (FSD) al companiei.

Avertismentul a fost emis inițial în luna mai, dar a fost făcut public într-un email trimis Tesla pe 8 noiembrie.

NHTSA a deschis o investigație în octombrie referitoare la 2,4 milioane de vehicule Tesla echipate cu software-ul FSD, după ce au fost raportate trei coliziuni, inclusiv un accident mortal. Investigația se concentrează pe capacitatea FSD de a funcționa în condiții de vizibilitate redusă, cum ar fi reflexiile soarelui, ceața și praful.

În aceste situații, se pare că „șoferul poate să nu fie conștient de responsabilitatea sa” de a face selecții operaționale adecvate sau de a „înțelege pe deplin” nuanțele sistemului, a declarat NHTSA.

În același timp, contul Tesla de pe rețeaua socială X (Twitter) a redistribuit postări care ilustrează comportamentul unui șofer neangajat, conform unei scrisori trimise de Gregory Magno, investigatorul șef al defectelor vehiculelor NHTSA.

Postările, inclusiv videoclipuri de pe YouTube, ar putea induce în eroare privitorii să considere FSD-supervizat ca un „Robotaxi” în loc de un sistem parțial automatizat care necesită „atenție constantă și intervenție din partea șoferului”.

În una dintre postările Tesla, un șofer a fost surprins folosind FSD pentru a ajunge la spital în timpul unui atac de cord, iar în alta, un utilizator a menționat o călătorie de 50 de minute efectuată cu FSD. De asemenea, comentariile de pe postări au promovat utilizarea FSD în timp ce consumau alcool sau erau obosiți.

NHTSA a solicitat Tesla să revizuiască comunicările sale pentru a asigura consistența mesajelor cu instrucțiunile oficiale ale FSD, subliniind că software-ul oferă doar un sistem de asistență pentru șoferi, care necesită vigilență constantă.

Luna trecută, Tesla a prezentat Cybercab, un vehicul electric autonom fără volan sau pedale, promovat ca fiind un robotaxi. Totuși, tehnologia de conducere autonomă a Tesla este în continuare sub observația autorităților de reglementare. FSD se bazează pe multiple camere pentru a alimenta modelele de învățare automată, care ajută vehiculul să ia decizii.

În contrast, tehnologia Waymo folosește drumuri pre-mapped, senzori, camere, radar și lidar, obținând aprobarea autorităților de siguranță.

Incident cu vehicul autonom

Un vehicul autonom operat de Cruise a accidentat un pieton în San Francisco, după ce a fost lovit de o altă mașină. Martorii au raportat că impactul inițial a aruncat femeia în fața robotaxi-ului Cruise, lasând-o prinsă sub roțile acestuia.

Cruise a fost nevoită să reducă flota de robotaxi-uri după un incident cu un camion de pompieri, iar autoritățile de reglementare analizează “incidentele recente îngrijorătoare” legate de mașinile autonome.

O mașină autonomă operată de Cruise a rămas blocată în beton umed în San Francisco, la scurt timp după ce Comisia Publică de Utilități din California a votat pentru a permite extinderea serviciilor de ridesharing în oraș.

Întoarce-te la pagina principală