Recenzia Slitterhead: cea mai recentă creație a creatorului Silent Hill țintește sus, dar ratează
4 noiembrie 2024 3:01AM
Slitterhead
“Slitterhead este cel mai creativ joc de acțiune pe care l-am jucat anul acesta, dar este de asemenea profund defect.”
Când un creator apreciat devine independent pentru a-și crea propriul proiect, rezultatele sunt întotdeauna fascinante. Mai important, ele sunt adesea neobișnuite. Acest lucru a fost observat și în jocuri precum Death Stranding, dar Slitterhead este cea mai recentă intrare în acest domeniu.
Slitterhead este un nou joc de groază de acțiune de la Keiichiro Toyama, directorul din spatele clasicilor precum primul Silent Hill și Gravity Rush. Ceea ce echipa lui Toyama de la Bokeh Game Studio a creat este diferit de orice altceva jucat înainte. Slitterhead are imperfecțiuni, deoarece gameplay-ul său de acțiune nu este întotdeauna satisfăcător, iar ambiția Bokeh pare să fi depășit capacitatea lor de a realiza un joc de debut.
Ciclul violenței
În Slitterhead, jucătorii controlează un spirit trimis înapoi în timp, prins într-o luptă eternă cu creaturi asemănătoare gândacilor numite Slitterheads care posedă oamenii. Designurile acestor Slitterheads sunt remarcabile, la fel ca și coloana sonoră a lui Akira Yamaoka. Toyama a demonstrat abilități în crearea unei narațiuni nonliniare, iar Slitterhead urmează o structură similară, desfășurând misiunile pe parcursul a trei zile.
Narativa lui Slitterhead este nonlineară, iar nivelurile se întorc frecvent asupra lor. Această abordare poate deveni repetitivă, dar duce la întorsături neașteptate pe măsură ce jucătorii descoperă mai multe despre spiritul numit Night Owl, amenințarea Slitterhead și oamenii „Rarity” cu puteri speciale. La fel ca The Last of Us Part 2, Slitterhead este o poveste despre cicluri de violență și cum nevinovații pot fi prinși în conflicte.
Night Owl nu are nicio problemă să sară de la un corp la altul pentru avantajul său. Pe parcursul jocului, Slitterhead abordează critic aceste mecanici, determinând jucătorii să reflecteze asupra acțiunilor lor. La final, am început să-mi pasă de unii dintre oamenii Rarity, reducându-mi tendința de a sări în corpurile civililor aleatorii.
Narativa lui Slitterhead este limitată de producția sa. Deși jocul nu este complet dublat, dialogul este prezentat într-un mod care poate fi dificil de urmărit în timpul luptei. Unele momente ar fi avut un impact emoțional mai puternic dacă ar fi fost complet dublate. Aceasta este emblematică pentru Slitterhead: țintește spre stele, dar nu reușește să ajungă acolo.
Acțiune horror cu salturi între corpuri
Slitterhead nu este un joc de horror de supraviețuire, ci un joc de acțiune cu elemente de body horror. Jucătorii urmăresc și înfruntă monștrii, care uneori atacă, iar alteori fug. Este captivant să urmărești Slitterheads sări de la un corp la altul, încercând să scape. Această senzație este similară cu jocuri de supereroi, cum ar fi Batman: Arkham Knight sau Marvel’s Spider-Man, oferind un aspect remarcabil în gameplay.
Inamicii sunt transformați în creaturi masive, asemănătoare insectelor, la finalul urmăririlor. Însă, abordarea de luptă a Slitterhead nu este întotdeauna eficientă. Lupta nu are multă profunzime în combinații, iar jucătorii sărind din trup în trup pentru a ataca nu se simte întotdeauna bine. Sistemul de țintire este imprecis, iar deflecția atacurilor inamicilor devine rar necesară.
Repetitiv până la eroare Gameplay-ul Slitterhead devine repetitiv. Povestea este intrigantă, iar urmăriri electrizante, dar aceste aspecte nu evoluează. Unele Rarities sunt mai eficiente decât altele, iar tacticile Slitterhead-urilor nu se schimbă semnificativ pe parcursul jocului.
Am descoperit că anumiți Rarities erau mai buni, așa că am început să aleg duo-uri unice pentru fiecare nivel. Totuși, acele niveluri erau doar o succesiune de lupte repetitive. Având în vedere că lupta nu era deja atât de rafinată, distracția mea a început să scadă pe măsură ce Slitterhead progresa.
În ciuda acestor nemulțumiri, apreciez îndrăzneala Slitterhead și originalitatea sa. Acea senzație de noutate m-a motivat să continui aventura. Aștept cu interes analizele altora și sper ca ideile introduse în acest joc să fie dezvoltate în viitor.
Slitterhead poate că nu își execută viziunea într-un mod rafinat, dar merită apreciate eforturile echipei Bokeh. Este esențial ca mințile creative din industrie să continue să experimenteze. Aceste eforturi pot fi defectuoase, dar ele contribuie la avansarea artistică. Ultimul joc al lui Toyama nu se ridică la nivelul Silent Hill, dar este la fel de inspirat creativ. De aceea sunt recunoscător că acest joc a fost creat, chiar dacă nu este perfect.
Slitterhead a fost testat pe Xbox Series X cu un cod furnizat de editor.