Mercedes mizează că vopseaua solară va face parte din viitorul încărcării EV.

Mercedes mizează că vopseaua solară va face parte din viitorul încărcării EV.

Mercedes pariază că vopseaua solară este parte din viitorul încărcării vehiculelor electrice

Publicat pe 24 noiembrie 2024, 10:45 AM

Se spune că talentul lui Albert Einstein provenea din abilitatea sa de a se întreba liber și de a pune întrebări de tip copil. În mod similar, departamentul R&D de la Mercedes-Benz dezvoltă o vopsea solară specială care, aplicată pe vehicule, poate capta energie de la soare pentru a alimenta vehiculele electrice.

Energia generată de celulele solare ale vopselei poate fi utilizată pentru conducere sau alimentată într-o baterie de înaltă tensiune. „Sistemul fotovoltaic este permanent activ și generează energie și când vehiculul este oprit”, spune Mercedes. „Aceasta ar putea fi o soluție extrem de eficientă pentru creșterea autonomiei electrice.”

Stratul de vopsea care urmează a fi aplicat pe vehiculele electrice este semnificativ mai subțire decât un fir de păr uman, însă celulele sale fotovoltaice pot produce suficientă energie pentru până la 7.456 de mile pe an în condiții ideale. Acest lucru depinde de locațiile cu multe ore de soare.

Chiar și în condiții mai puțin ideale, energia generată poate face o diferență semnificativă. Mercedes afirmă că încărcarea cu vopsea solară ar putea acoperi 100% din energia necesară pentru o deplasare medie zilnică de 32 de mile în Los Angeles. În Stuttgart, energia generată ar acoperi totuși 62% din distanță.

Vopseaua solară are avantajul că nu conține metale rare sau siliciu, ci doar materii prime non-toxice, disponibile pe scară largă. Este ușor de reciclat și mai ieftină de produs decât panourile solare convenționale.

Companii precum Aptera, Sono Motors și Lightyear au cercetat, de asemenea, cum să valorifice energia solară pentru vehicule electrice, însă aceasta a fost în principal prin panouri solare pentru vehicule mici. Vopseaua solară ar putea aduce încărcarea solară pentru SUV-uri electrice.

Luxoasă și surprinzător de locuibilă, Mercedes’ EQE aduce vehiculele electrice în mainstream

Mercedes-Benz dorește ca sub-brandul său EQ să fie un echivalent complet electric al gamei sale de mașini de lux pe benzină. Sedanul și SUV-ul EQS sunt modelele de vârf, iar EQB servește ca o ofertă de nivel de intrare. Sedanul Mercedes-Benz EQE 2023 vizează mijlocul pieței, fiind echivalent electric al modelului E-Class. EQE va concura cu sedanurile rivale, cum ar fi Audi e-tron GT, BMW i4 și Porsche Taycan.

Sedanul EQE ajunge la dealerii din SUA la sfârșitul anului 2022 în patru versiuni: EQE 350+, EQE 350 4Matic, EQE 500 4Matic și o versiune de performanță AMG EQE. Mercedes nu a dezvăluit prețurile, dar EQE 350 4Matic va fi un nivel de echipare de mijloc. La fel ca fratele său EQS, EQE va avea și o variantă SUV, care va fi lansată ulterior.

Designul EQE este dictat de aerodinamică, având o formă asemănătoare cu un romb. Aceasta reduce rezistența aerodinamică, îmbunătățind eficiența și autonomia. EQE se bazează pe aceeași arhitectură EVA2 ca sedanul EQS, dar este puțin mai mic. Este cu 10.6 inci mai scurt decât sedanul EQS, iar ampatamentul său este cu 3.5 inci mai scurt.

Proporțiile sale mai ordonate fac EQE să arate mai elegant, iar designul interior este minimalist, păstrând funcționalitatea.

Am condus conceptul EQXX construit manual de Mercedes, și este diferit de orice alt EV

Mercedes-Benz Vision EQXX este o mașină electrică de concept care a debutat la CES 2022. Spre deosebire de multe mașini de concept, Vision EQXX a stabilit recorduri de autonomie cu călătorii trans-europene. Aceasta îmbină designul cu inovații tehnice în toate domeniile, de la forma caroseriei la software.

2022 Mercedes-Benz EQB prima evaluare de conducere: Un EV mai bun decât fratele său pe benzină

Mercedes-Benz își propune să devină complet electric în anumite piețe până în 2030, lansând echivalente electrice pentru fiecare model pe benzină. Mercedes-Benz EQB 2023 este un exemplu, fiind o versiune electrică a SUV-ului crossover GLB-Class, păstrând chiar și opționalele scaune din al treilea rând.

Înapoi la pagina principală