Lyft ajunge la un acord cu Departamentul de Justiție în legătură cu afirmația că a indus în eroare șoferii cu privire la câștigurile potențiale
În timpul pandemiei, Lyft a comunicat șoferilor din anumite orașe că ar putea câștiga peste 40 de dolari pe oră. Departamentul de Justiție a afirmat că doar cei mai dedicați șoferi ar putea obține astfel de câștiguri.
Bloomberg / Getty
Lyft a ajuns la un acord cu Departamentul de Justiție, care a acuzat compania de inducerea în eroare a șoferilor pentru a-i atrage înapoi pe platformă în timpul pandemiei. Ca parte a acestui acord, Lyft va plăti 2,1 milioane de dolari și se angajează să nu mai utilizeze practici înșelătoare.
Detalii privind câștigurile potențiale
Oraș | Câștiguri potențiale |
---|---|
San Francisco | 40 dolari pe oră |
Boston | 40 dolari pe oră |
Atlanta | 30 dolari pe oră |
Dallas | 30 dolari pe oră |
Între aprilie 2021 și 22 iunie, Lyft a publicat câștiguri potențiale de 40 de dolari pe oră în orașe precum San Francisco și Boston, și mai mult de 30 de dolari pe oră în Atlanta și Dallas. Departamentul de Justiție susține că aceste cifre reflectau câștigurile celor mai buni 20% dintre șoferi. Majoritatea șoferilor, care nu își maximizează câștigurile, nu ar trebui să se aștepte la astfel de sume. Câștigurile publicitate erau posibile doar pentru șoferii care munceau din greu.
Lyft a declarat că a implementat deja modificări în practici după inițierea procesului, dar a considerat că este mai bine să ajungă la o înțelegere. „Am fost de acord cu acest acord pentru că recunoaștem importanța transparenței în menținerea încrederii în comunitățile pe care le servim”, a declarat un reprezentant al companiei.
Deși suma de 2,1 milioane de dolari nu pare mare pentru o companie tech, Lyft se confruntă cu dificultăți financiare. În contrast cu Uber, care a extins serviciile sale, Lyft s-a concentrat în principal pe ridehailing și pe divizia sa de micromobilitate. Capitalizarea de piață a Uber este de 153 miliarde de dolari, în timp ce Lyft are o capitalizare de puțin peste 5 miliarde de dolari. Compania a angajat un nou CEO, David Risher, pentru a îmbunătăți situația, însă acțiunile au scăzut cu 2% de la începutul anului.
Uber a reușit să devină profitabilă prin reducerea costurilor și, în unele cazuri, prin creșterea prețurilor. Zilele în care o cursă costa 7 dolari sunt aproape de domeniul trecutului, iar acum Uber nu are un competitor real în Lyft, ceea ce îi permite să-și crească profiturile. Recent, s-a raportat că, în NYC, Uber a început să blocheze șoferii din aplicație atunci când cererea este scăzută pentru a evita plata unui salariu minim impus legal.