Fost angajat Disney acuzat de hacking-ul software-ului de meniu pentru a schimba informațiile despre alergiile alimentare

Un fost angajat Disney este acuzat de comiterea unor infracțiuni informatice variate.

O plângere penală federală susține că acest fost angajat a hack-uit software-ul care genera meniurile de mâncare și băutură la stațiunile companiei, alterând periculos informațiile despre alergeni.

Plângerea, depusă de Departamentul de Justiție, îl numește pe fostul angajat Michael Scheuer, care ar fi comis diverse infracțiuni informatice după concedierea sa. Compania afectată este identificată doar ca “Compania A”, dar 404 Media a raportat că este vorba despre Disney, conform unei confirmări din partea avocatului lui Scheuer. Gizmodo a contactat Disney pentru comentarii.

În funcția sa la Disney, Scheuer era responsabil de crearea și publicarea meniurilor pentru portofoliul de restaurante. Software-ul, numit Menu Creator, a fost dezvoltat de o terță parte pentru utilizarea exclusivă a Disney. Datorită rolului său, Scheuer avea cunoștințe detaliate despre arhitectura sistemului și potențialele vulnerabilități ale acestuia.

Scheuer a fost concediat pentru comportament necorespunzător, iar încetarea sa a fost considerată controversată. Atacurile împotriva companiei au avut loc pe parcursul a trei luni, în care Scheuer a manipulat meniurile restaurantelor deținute de Disney. Cele mai puțin grave atacuri au implicat schimbarea fontului meniurilor în Wingdings, iar în alte cazuri, el a adăugat profanity în meniuri. Cele mai serioase infracțiuni au inclus manipularea informațiilor despre alergeni. De asemenea, Scheuer este acuzat că a efectuat atacuri de tip denial-of-service asupra conturilor de muncă ale unor foști colegi.

Avocatul lui Scheuer, David Haas, a declarat că acuzațiile recunosc că nimeni nu a fost rănit din cauza modificărilor aduse meniurilor. El a menționat că Scheuer are o dizabilitate care i-a afectat angajarea. După un eveniment medical, Disney nu a răspuns la întrebările lui despre suspendare, iar aceasta a fost ulterior transformată în concediere, fără nicio explicație.

Recent, Disney a fost implicat într-o acțiune în justiție pentru moarte nejustificată, după ce o femeie a decedat într-un restaurant operat de companie. Aceasta a fost informată greșit de chelner că masa sa era preparată fără lactate sau nuci. Cazul a câștigat notorietate după ce Disney a încercat să obțină anularea cazului pe baza unei clauze de arbitraj din abonamentul de probă Disney+ al cuplului. Ulterior, Disney a renunțat la această strategie.

Acest caz nu are legătură cu cel al lui Scheuer, deși acesta a modificat informațiile despre alergeni, meniurile afectate nu au fost niciodată distribuite locurilor respective.

Întoarce-te la pagina principală